Шлях да храма (21)
Дзесяць запаведзяў
1. Аз ёсьць Гасподзь Бог твой; ды не будуць табе бози инии, хіба Мене (Акрамя Мяне).
2. Не ствары сабе куміра і усякага падабенства, елика на небясі гора, і елика на землі нізе, і елика (Што) ў водах пад зямлёю: хай ня поклонишися ім, ні послужиши ім.
Што важней - хадзіць у царкву ці быць добрым чалавекам?
Навошта хадзіць у царкву, калі Бог у душы? Не важней ці можа быць добрым чалавекам? Сёння часта можна пачуць гэтыя пытанні. А ці можа і павінна Ці Царква рабіць людзей добрымі? У чым праўдзівы сэнс царкоўнага жыцця? Пра «добрых людзях» у царкве і па-за яе мы пагаварылі са святаром маскоўскага падворка Троіца-Сергіевай лаўры Сергіем Фейзулиным.
Сёння многія людзі хоць і не адмаўляюць веру, хоць і прызнаюць Бога, але з царкоўнай жыццём не маюць нічога агульнага, лічачы, што Бог у іх у душы, і шукаць Яго трэба менавіта там, а не ў пабудаваным чалавечымі рукамі храме.
Аб Набажэнствы, здзяйсняецца ў Храм
Грамадскія набажэнствы ці, як кажуць у народзе, царкоўныя службы - гэта галоўнае, для чаго прызначаюцца нашы храмы. Штодня Праваслаўная Царква здзяйсняе ў храмах вячэрнія, ранішнія і дзённыя набажэнствы. Кожнае з гэтых набажэнстваў складаецца ў сваю чаргу з трох відаў набажэнстваў, у сукупнасці аб'яднаных у сутачны круг набажэнстваў:
Аб неабходна наведваць Храм Божы
Господь наш Иисус Христос, пришедший на землю спасения нашего ради, основал Церковь, где невидимо присутствует и поныне, подавая нам всё необходимое для жизни вечной, где «невидимо Силы Небесные служат», как сказано в православном песнопении. «Где двое или трое собраны во имя Мое, там Я посреди них» (Евангелие от Матфея, глава 18, стих 20), — сказал Он Своим ученикам апостолам и всем нам, верующим в Него. Поэтому много теряют те, кто редко посещает храм Божий. Еще больше согрешают родители, которые не заботятся о том, чтобы дети их посещали церковь. Помните слова Спасителя: «Пустите детей и не препятствуйте им приходить ко Мне, ибо таковых есть Царство Небесное» (Евангелие от Матфея, глава 19, стих 14).
Духоўнае значэнне царкоўнай свечкі - нашай ахвяры Богу
Свечи, которые верующие покупают в храме, чтобы поставить в подсвечники возле икон, имеют несколько духовных значений: поскольку свеча покупается, она есть знак добровольной жертвы человека Богу и храму Его, выражение готовности человека к послушанию Богу (мягкость воска), его стремление к обожению, превращению в новую тварь (горение свечи). Свеча есть также свидетельство веры, причастности человека к Божественному свету. Свеча выражает теплоту и пламень любви человека ко Господу, Матери Божией, Ангелу или святому, у ликов которых верующий ставит свою свечу.
Падпаленая свечка - гэта знак, бачны знак, яна выказвае нашу гарачую любоў добрай волі да таго, каму ставіцца свечка. І калі няма гэтай любові і добрай волі, то свечкі не маюць ніякага значэння, ахвяра наша дарэмная.
Чаму - Бог, чаму - Хрыстос, чаму - Праваслаўе?
Усіх, хто на апошняе пытанне лічыць патрэбным адказаць: «Не варта» - прашу далей не чытаць; пустая трата часу. Тых жа, хто не шануе склеп «лепшым з міроў» запрашаю у далейшае падарожжа - у вечнасць.
У першую чаргу варта ўсвядоміць, што нам трэба будзе памяняць пункт адліку ўсіх жыццёвых каштоўнасцяў і абставінаў. Відавочна, што калі мы ідзем кудысьці - гэта зусім не тое ж самае, калі проста ідзем, гуляем. Калі ў шляху ёсць мэта, то галоўнае - як мы да яе рухаемся наперад.
Дзверы адкрыта: мы ўвайшлі ў храм. Што далей?
Итак, мы вошли в храм. Ни в коей мере не следует смущаться своей некомпетентности и возникающими, возможно, недоразумениями. Нужно учиться чувствовать сердцем, а не умом. Незнание обрядов и языка богослужения никак не умаляютнаше участие в нем (хотя, конечно, затрудняют — но это как раз дело поправимое). В Церкви бытует поговорка: «Ты не понимаешь (происходящего в твоей душе во время богослужения) — зато бесы все понимают (и бегут)». Воздействие соборной молитвы, благодати Таинств и святынь на глубины нашей души несравнимо важнее рассудочного осознания — и действенней на пути духовного возрастания.
Духоўнік і духоўны бацька
Если человек уже достаточно серьезно понимает, что такое духовная жизнь и то, что у него есть духовный отец, это, конечно, предполагает, что он регулярно исповедуется у одного и того же священника, у своего духовника. Бывают обстоятельства, когда духовный отец вдалеке или когда сам человек уезжает на какое-то время, тогда он может, конечно, исповедоваться и в других местах. Невозможно все определить конкретными правилами.
Иногда в отношениях с духовным отцом бывают исключительные моменты, например, когда духовник и его чадо входят в отношения не только духовные, но и личные, что связано, скажем, со знанием семейных и личных отношений. Может быть, это не совсем правильно, но жизнь такова, что отношения духовные и отношения личностные иногда переплетаются. В таких случаях бывает тяжело, а иногда не нужно исповедоваться духовнику, чтобы не затянуть кого-то в конфликт
Аб мэты хрысціянскага жыцця
Зварот да блізкага, Блаславенне
Чалавеку, пераступіўшы царкоўны парог ўпершыню, цяжка знайсці падыходнае зварот да бліжняга. Сапраўды, як назваць свечницу - "жанчына", "дама", "грамадзянка"? Як звярнуцца да сьвятара - "пане", "спадар", "таварыш"?
А бо ніякіх цяжкасцяў няма. Хрысціяне - гэта адна сям'я, дзе ўсе адзін аднаму родныя. Родным не патрэбныя ўмоўнасці.
Не судзіце, ды не судзімыя будзеце ...
Асуджэнне выканана несправядлівасці
- Геронда, я з лёгкасцю суджу і асуджаю.
- Твоя способность суждения — это дар, данный тебе Богом, но пользуется им тангалашка, который заставляет тебя осуждать и грешить. Поэтому, пока твоя способность суждения не очистится и не освятится, пока не придёт Божественное просвещение, не доверяй собственному мнению. Если у человека не очистилась способность суждения, а он суётся в чужие дела и судит других, то постоянно впадает в осуждение.
Знак крыжа
Хто кладзе знак крыжа, той без словы вызнае Госпада Ісуса Хрыста, за нас перацярпеў знак распяцце і смерць, і тым нас адкупіў.
Мы называемся хрысціянамі, Таму што верым у Бога так, як навучыў нас верыць Сам Сын Божы, Гасподзь наш Ісус Хрыстос. Ісус Хрыстос не толькі навучыў нас правільна верыць у Бога, але і выратаваў нас ад улады граху і вечнай смерці.
Правілы паводзін у храме
АБ Адзенне і вонкавым выглядзе наведваць сьвятыню.
Храм - это не только дом молитвы, но и место особого присутствия Божия, и подобно тому, как, собираясь в гости, мы стараемся выглядеть достойно, так и приходя в Церковь, следует помнить, к Кому мы приходим и Кто взирает на нас. Человек, который внимательно смотрит за состоянием своей души, обязательно заметит, что и от одежды зависит его поведение, мысли, пожелания. Строгая одежда ко многому обязывает.
Жанчыны не павінны прыходзіць у Касцёл у штанах, у кароткіх спадніцах, у кофтах і блузках без рукавоў (з адкрытымі рукамі), з касметыкай на твары. Асабліва недапушчальная памада на вуснах. Галава жанчыны павінна быць пакрыта хусткай, касынкай або шалікам.
Царкоўныя Святы
З часоў Апостальскіх Святая Праваслаўная Царква з штодзённым Набажэнства злучыла розныя святыя ўспаміны на славу Божую, чаму адбыліся розныя дні Набажэнствы у годзе.
Самыя галоўныя сярод іх - Уваскрэсенне Хрыстова - Вялікдзень і двунадзесятае Святы.
ХВАРОБА або злачынства? Што такое "грэх"
Увогуле, у адносінах да граху ў сучасным свеце дзейнічае псіхалогія школьнага хулігана: парушаючы ўсё, што толькі можна парушыць, атрымліваеш забароненае задавальненне і адначасова - зарабляеш рэпутацыю адважнага і незалежнага чалавека.
ПЫТАННІ аб веры і КАСЦЁЛА
Вызнаюцца ці сьвятары, біскупы, сам Патрыярх і як гэта адбываецца?
Біскуп Браніцкіх Ціхан: У кожнай епархіі ёсць свой духоўнік, і хоць бы раз у год кожны сьвятар вызнаецца абавязкова. Акрамя таго, сьвятары ездзяць да кляштарных духоўніках або імкнуцца рэгулярна спавядацца ў дасведчанага настаўніка, у старца, ці ў старэйшых святароў. Звычайна чым часцей яны вызнаюцца, тым больш высокую духоўную жыццё вядуць.
І ў Свяцейшага Патрыярха, ёсць духоўнік - архімандрыт Кірыл (Паўлаў), да якога ён рэгулярна ездзіць у Троіца-Сергіеву Лаўру і вызнаецца.
Па вучэньня Праваслаўнай Царквы, без споведзі няма хрысціянскага жыцця. Таму кожны праваслаўны хрысціянін абавязаны спавядацца, сачыць за сваёй духоўнай жыццём, чысціць душу пакаяннем. Гэта не залежыць ад сану або чыну царкоўнага, гэта тычыцца абсалютна ўсіх.
Боская літургія
Самое важное богослужение — это Божественная литургия. На ней совершается великое Таинство — преложение хлеба и вина в Тело и Кровь Господню и Причащение верных. Литургия в переводе с греческого означает совместное дело. Верующие собираются в храм для того, чтобы вместе “едиными устами и единым сердцем” прославить Бога и причаститься Святых Христовых Таин. Так они следуют примеру святых апостолов и Самого Господа, которые, собравшись на Тайную вечерю накануне предательства и крестных страданий Спасителя, пили из Чаши и ели Хлеб, которые Он им давал, благоговейно слушая Его слова: “Сие есть Тело Мое…” и “Сие есть кровь Моя…”.
Кароткі слоўнік царкоўных тэрмінаў
Аўтакефаліі (Грэч. - самово-зглавление) - незалежны статус памеснай нацыянальнай царквы, якая мае ўласнага прадстаяцеля (патрыярха або мітрапаліта).
Ягня (Слав. - ягня) - сярэдняя частка прасфоры, выннмаемая для здзяйснення Эўхарыстыі.
Акафіст (Грэч. - несидение) - малітваслоўі, якія можна слухаць стоячы ў супрацьлегласць кафізма, пры чытанні якіх належыла сядзець, складаецца з 12 Кондаков і Ікас. Першы Акафіст быў напісаны ў VII ст.
Алілуя (Яўр. - хвалеце Госпада) - прыпеў да псальма і гнмнам.
ЧАМУ МЕНАВІТА Праваслаўя - праўдзівая вера
В настоящее время все мы находимся в такой жизненной ситуации, когда уже никоим образом и никакими стенами не можем отделить себя от окружающего мира. Какова она? Мы живем в мире религиозного плюрализма. Мы оказались перед лицом такого множества проповедников, каждый из которых предлагает нам свои идеалы, свои нормы жизни, свои религиозные воззрения, что предыдущее поколение, пожалуй, не позавидует нам. У них было проще. Основная проблема, перед которой они стояли, была проблема религии и атеизма.
Ёсць Бог ці няма Бога - гэта толькі першая прыступка. Ну добра, чалавек пераканаўся, што ёсць Бог. А далей? Вяр шмат, кім яму стаць? Хрысціянінам, а чаму не мусульманінам? А чаму не будыстам? А чаму не крышнаітаў? Ну добра, прайшоўшы скрозь нетры і джунглі гэтага многорелигиозного дрэва, чалавек стаў хрысціянінам. Усе зразумеў, хрысціянства - гэта лепшая рэлігія, правільная.
Як стаць праваслаўным?
«Кому Церковь не мать, тому Бог — не Отец». Обратившись к Православию, мы узнаем, что Истина — одна, Церковь — одна, и нет другого пути спасения, кроме Православия. Возникает вполне закономерный вопрос: как же спасутся многочисленные народы земли, которые и не подозревают о существовании Православной Церкви? Неужели все они обречены на погибель? В этом выпуске «Отрока» мы собрали несколько жизненных историй, подтверждающих слова Спасителя: «Стучите, и отворят вам». Господь не скроется и не отвергнет того, кто всем сердцем ищет Его. На любом континенте, в любой точке планеты, теперь и прежде Он вовеки Тот же. На любом языке мира Он обращается к каждому. Имеющий уши слышать да услышит…
Можа быць, таму ўсё больш людзей прыходзіць у храм ...
Куда податься? Совсем, надо сказать, не праздный вопрос. Сегодня студент, да чего там говорить − просто человек, порой не знает, за что зацепиться в жизни. Посудите сами, вроде всё есть: дом, семья, учеба, друзья, может быть, работа, за которую даже платят зарплату. Но если подумать, то всё это быстро превращается в бессмысленный порочный круг. Да, я хочу сказать, что всё это не имеет смысла. Пользу? Возможно: дом − это моя крепость, работа − это деньги, учеба − это будущая работа (т. е. деньги), друзья − это круг общения, способ оттянуться. Даже так называемые «культурные мероприятия» − это порой всего лишь способ приобщиться к «культуре», либо отдохнуть от суеты того же «порочного круга». Но эта «культурная эйфория» ненадолго − потом всё начинается снова.
Такім чынам, чалавек карыстаецца навакольным светам, а атрыманую карысць праядае і прапівае для таго, каб далей выкарыстоўваць тое, да чаго добрыя ручанькі паспелі дацягнуцца, і зноў гэта праесці і прапіць.
Сайты рэестравыя казачых войскаў
Цэнтральнае Казачае Войска Арэнбургская Казачае Войска Волжскім Казачае Войска Забайкальскім Казачае Войска Кубанскі казацкі Войска Енісейскай Казачае Войска Всевеликое Войска Данское Усурийское Казачае Войска Майстэрні Казачае Войска Сібірскае Казачае Войска Іркуцкае Казачае Войска