Святыя сакрамэнты (24)

Па першай запаведзі:
1. Маеш Ці пастаянную памяць пра Бога і страх Божы ў сэрцы?
2. Не вагаецца ці вера твая ў Бога малаверы, сумневамі?
3. Не сумняваўся ці ёсць у святых дагматах Веры Праваслаўнай?
4. Молишь ці Госпада Бога ўмацаваць тваю веру?
5. Не губляў ці надзею на Божае міласэрнасць і дапамога?

Панядзелак 7. май, 2012 06:14

Споведзь і пакаянне

Няхай жа выпрабоўвае сябе чалавек, і такім чынам хай есьць з хлеба гэтага і п'е з чары гэтай. Бо, хто есьць і п'е нягожа, той есьць і п'е асуджэнне сабе, не разважаючы пра Цела Гасподняе.
(1 Кар. 11, 28-29).

А что значит подготовиться? Испытать усердно свою совесть, вызвать в памяти и восчувствовать сердцем свои согрешения, решиться все их без всякой утайки поведать духовнику, в них покаяться и не только покаяться, но и впредь их избегать. А так как часто память нам изменяет, то хорошо делают те, которые на бумагу заносят воспомянутые грехи. А о тех грехах, которые ты при всем свое желании не можешь вспомнить, не беспокойся, что они тебе не простятся. Ты только имей искреннюю решимость во всем покаяться и со слезами проси Господа простить тебе все твои грехи, яже помнишь и яже не помнишь. Перед споведдзю маліся: Не ўхіл, Госпадзе, сэрца маё ў марныя словы зламыснасьці, непщевати віны аб гресех.

3 Ліпеня 2010 у эфіры перадачы «Царква і свет» старшыня Аддзела знешніх царкоўных сувязяў мітрапаліт Валакаламскі Іларыён распавёў пра тое, у чым розніца паміж анёлам-захавальнікам і святым заступнікам, а таксама патлумачыў сімвалізм імя ў хрысціянскай традыцыі.

«У каждого православного христианина есть день тезоименитства – день памяти святого, в честь которого человек был крещен. В древности человека нарекали именем того святого, в день которого он родился. Соответственно, это был и день его рождения, и день памяти этого святого. «День ангела»  – это не церковное словосочетание, а просторечное. Некоторые люди путают своего святого и ангела-хранителя. Ангел-хранитель приставлен к каждому человеку, а святой – это небесный покровитель, тот человек, чьим именем назван крещеный и к кому он обращается в своих молитвах», – подчеркнул владыка Иларион.

 

... Дзеці прычашчаюцца да нейкага ўзросту без споведзі, потым прыходзіць момант, калі іх пасылаюць спавядацца. А потым яны растуць і ўжо больш-менш самастойна прыходзяць - ці не прыходзяць. І вось мне хацелася пра гэта пагаварыць. Ёсць некалькі момантаў тут ...

Когда приводят ребенка на первую исповедь, очень важно, чтобы это было событие, когда он сам делает какой-то выбор по отношению ко Христу и к христианской вере. И потому я часто говорю с родителями и настаиваю на том, чтобы они на первую исповедь (и вообще на исповедь, но на первую особенно) не посылали ребенка со списком его грехов, потому что список его грехов — это то, в чем его родители упрекают; Бог, может быть, даже и не заметил.

Теоретически исповедь с семи лет, но опять-таки, тут надо с каким-то разбором, потому что мне кажется, что надо посылать на исповедь ребенка, когда он уже сам может, из своего как бы нутра, сознавать, что хорошо и что плохо. Не то что: мама разрешает, папа не разрешает… А когда ребенок еще не умеет различить добра от зла, то ему не надо в этот его детский рай змею вводить как бы. Он живет любовью, радостью, открытостью, и вдруг ему начинают говорить: Нет, это совсем не так светло. Там есть зло, там зло, там неправда…

Суботу 5. травень, 2012 09:39

Гісторыя сакрамэнту канфірмацыі

Установление таинства Миропомазания восходит к апостольским временам. В первоначальной Церкви каждый новокрещеный получал благословение и дар Святого Духа через возложение рук апостола или епископа. В Деяниях говорится о том, что Петр и Иоанн возложили руки на самарян, чтобы они приняли Святого Духа, "ибо Он не сходил еще ни на одного из них, а только были они крещены во имя Господа Иисуса" (Деян. 8:16). Сошествие Святого Духа сопровождалось иногда видимыми и ощутимыми проявлениями благодати: люди начинали говорить на незнакомых языках, пророчествовать, совершать чудеса, как это случилось с апостолами в праздник Пятидесятницы.

Суботу 5. травень, 2012 07:17

Сакрамэнт Ялееасвячэння

Ялееасвячэння ёсць сакрамэнт, у якім пры памазаньні цела алеем заклікаецца на хворага мілата Божая, вылечваў немачы духоўныя і цялесныя (вялізны катэхізіс). Яно называецца таксама молитвомаслием і соборованием.

Таинство Елеосвящения, без сомнения, установлено Самим Иисусом Христом (см. Мк. 16, 18). Апостолы, проповедуя учение Иисуса Христа по всей вселенной, встречали людей, одержимых всякими телесными и душевными недугами. Помолившись Богу на виду других, а иногда призвав Его на помощь в своей душе, они именем Божиим исцеляли всех больных, кто только из них имел веру в силу Божию. Исцеление подавалось и по вере родственников, а также и знакомых больного, которые ходатайствовали за него перед апостолами.

Суботу 5. травень, 2012 06:49

Сакрамэнт пасвячэння

Сакрамэнт пасвячэння, як і іншыя сакрамэнты, мае два бакі: знешнюю і ўнутраную.

Вонкавы бок таинства составляет святительское рукоположение с молитвой. Употребление рукоположения как символа благословения и передачи другому власти, полученной от Бога, встречается еще в Ветхом Завете (Быт. 48, 14; Чис. 27, 23; Втор. 34, 9). В христианской Церкви, с самого начала ее существования, рукоположение является как необходимая принадлежность таинства Священства. Святые апостолы, получив власть от Самого Иисуса Христа, не иначе передавали ее своим преемникам, как через рукоположение (Деян. 6, 6; 13, 3; 14, 23), и заповедали им поступать в свою очередь так же (1 Тим. 4, 14; 5, 22; 2 Тим. 1, 6). Православная Церковь всегда следовала этой заповеди со всей строгостью.

Ўнутраную бок таямніцы составляет благодать Святого Духа, преподаваемая лицам, рукополагаемым во диакона, священника и епископа. Уже в Священном Писании говорится об избрании на эти служения определенных лиц и преподании им Святого Духа чрез рукоположение (Деян. 6, 10; Еф. 3, 2; 1 Тим. 4, 14; Деян. 8, 29; 13, 2 и др.). И Церковь всегда исповедовала, что в таинстве Священства рукополагаемому преподается особая благодать Святого Духа для прохождения служения Церкви, и свою веру выражает в молитвах, употребляемых при посвящении на разные степени священства.

Суботу 5. травень, 2012 06:31

Сакрамэнт канфірмацыі

Канфірмацыя ёсць сакрамэнт, у якім вернікі, пры памазаньні святым Мірам частак телаво імя Святога Духа, атрымліваюць дары
Святога Духа, Які дае рост иукрепляющие да жыцця духоўнай (Праваслаўны катэхізіс).

Паведамленне прасвядных дароў Святога Духа новапахрышчаных, падаванае цяпер у канфірмацыі, першапачаткова ў апостальскае час здзяйснялася праз малітву і ўскладанне рук. Але з памнажэннем вернікаў і хрысьціліся гэтая знешняя першапачатковая форма сакрамэнту (руковозложение) была заменена ўжо пры апосталах і іх пераемніках памазаньнем Мірам (1 Ін. 3, 20, 27; 1 Кар. 1, 27).

У III і IV стагоддзях чын канфірмацыі дасягнуў свайго поўнага развіцця і складаецца ўжо з тых элементаў, якія ў яго ўваходзяць і ў цяперашні час: памазаньне святым Мірам - з вымаўленнем вядомых слоў, руковозложение, - галоўным чынам у Заходняй Царквы, - злучанае з малітвай і хросным знакам; знак крыжа называлася друкам у дачыненні да канфірмацыі.

Суботу 5. травень, 2012 06:18

Сакрамэнт шлюбу

Шлюбная жыццё павінна пачынацца з духоўнага падрыхтоўкі.

Жаніх і нявеста да шлюбу абавязкова павінны паспавядацца і прычасціцца Святых Таемстваў. Пажадана, каб яны за тры-чатыры дні да гэтага дня падрыхтавалі сябе да сакрамэнтаў споведзі і прычасця.

Для браковенчания трэба прыгатаваць 2 абразы - Выратавальніка і Божай Маці, якімі падчас сакрамэнту дабраслаўляюць жаніха і нявесту. Раней гэтыя абразы браліся з бацькоўскіх дамоў, яны перадаваліся як хатняя святыня ад бацькоў да дзяцей. Іконы прыносяцца бацькамі, а калі яны не ўдзельнічаюць у сакрамэнце шлюбу - жаніхом і нявестай.

Жених и невеста приобретают обручальные кольца. Кольцо - знак вечности и неразрывности брачного союза. Одно из колец должно быть золотым, а другое серебряным. Золотое кольцо символизирует своим блеском солнце, свету которого уподобляется муж в брачном союзе; серебряное - подобие луны, меньшего светила, блистающего отраженным солнечным светом. Теперь для обоих брачующихся покупаются, как правило, золотые кольца. Кольца могут иметь также украшения из драгоценных камней.

Пятніца 4. май, 2012 20:04

Перамены розуму


Перамены розуму
Святар Ігар Фамін

 

Таинство покаяния, исповедь. Это священнодействие Церкви, в котором Господь прощает кающемуся христианину его грехи. Но почему бывает так, что после исповеди человек впадает в тот же самый грех, который только что исповедал? Всегда ли Бог прощает грехи кающимся? Может ли священник нарушить тайну исповеди? Наконец, что такое – настоящее покаяние? На эти и многие другие вопросы о Таинстве сегодня отвечает священник Игорь ФОМИН, клирик Казанского собора на Красной площади в Москве.

Святар Ігар Фамін нарадзіўся 25 лютага 1970, у 1995 годзе скончыў Маскоўскую духоўную семінарыю. Клірык храма Казанскай іконы Божай Маці на Чырвонай плошчы. Бацька траіх дзяцей.

- Бацюшка, на споведзі чалавек адкрывае сьвятару самыя патайныя куткі сваёй душы. Гэта ж вельмі асабістыя зносіны. І пачаць размову аб сакрамэнце пакаяння хацелася б з даволі непрыемнага пытання.

Немаўлятаў добра прычашчаць часта, так як мы верым, што прыняцце Святых Хрыстовых Тайн выкладаецца нам ва здароўе душы і цела. І немаўля асвячаецца як грахоў немаёмных, цялесным сваім існасьцю злучаючыся з Госпадам у сакрамэнце паяднання.
А вось калі дзеці пачнуць падрастаць і калі яны ўжо пазнаюць, што гэта Кроў і Цела Хрыста і што гэта Святыня, то вельмі важна не ператварыць Камунія ў штотыднёвую працэдуру, калі яны перад Чарай гарэзуюць і падыходзяць да яе, не вельмі задумляючыся аб тым, што яны робяць.


І калі вы бачыце, што ваша дзіця раскапризничался перад службай, давёў вас, калі пропаведзь святара ледзь зацягнулася, пабіўся з кімсьці з аднагодкаў, якія стаяць тут жа на службе, не дапускайце яго да Чары.

Выбіраючы хросных бацькоў, мы павінны памятаць, што ўскладаем на хросных адказнасць, якую ім давядзецца падзяляць з сапраўднымі бацькамі. Таму пры выбары хросных бацькоў для свайго маляняці, падумайце - ці гатовыя тыя, на каго вы ускладае такую ​​адказнасць, несці яе?

Далеко не каждый знает, что крёстные родители не могут состоять в браке, не могут в дальнейшем вступать в брак и иметь бдизких отношений. Эти правила распространяются как между крёстными, так и между крёстными и настоящими родителями ребёнка. Многие ли обращают на это внимание? Пожалуй, что нет. Более того, для многих обряд Крещения, как и обряд Венчания, стали просто данью моде. Крестят все. Окрестим и мы - думают многие родители. Огромное большинство крестных родителей или по народному "кумов" не соответствуют минимальным требованиям Церкви: не знают ни одной молитвы, не читали Евангелие, не умеют правильно перекреститься, не носят креста на груди. Иные крестные отцы считают своим долгом перед приходом в храм "принять для храбрости"; крестные матери порой бывают нескромно одеты, с обильной косметикой. И практически никто не знает, кто-такие крестные, для чего они нужны и в чем их обязанности.

Пятніца 4. май, 2012 22:11

ПАДРЫХТОЎКА ДА Хрышчэння

В ряду таинств Святой Церкви на первом месте стоит таинство крещения. Крещение – это обновление и очищение человека, духовное рождение. Без крещения, установленного Самим Господом, нельзя войти в Царство Божие и наследовать спасение. Таинство крещения установил Иисус Христос. Установление этого благодатного таинства произошло после Воскресения Христова. Явившись Своим ученикам, Господь сказал им, что Он принял от Отца всякую власть на небе и на земле, и продолжал: «Идите, научите все народы, крестя их во имя Отца, Сына и Святого Духа, уча их соблюдать все, что Я повелел вам (Мф. 28, 19-20)».

Пятніца 4. май, 2012 22:06

Сакрамэнт хросту

Святая Царква называе хрышчэнне другім нараджэннем. У гэтай брашуры чытач знойдзе неабходныя звесткі аб Пасьлядоўнасьць хрышчэння і глыбокім сэнсе гэтага царкоўнага сакрамэнту.

В наше время, когда традиции воспитания в вере по большей части утеряны, человек чаще всего приходит к Богу путем скорбей или нравственных исканий. Устав от непрочности материальных ценностей и относительности душевных, мы ищем поддержку во Христе, в Его спасительных заповедях и утешительных обетованиях. Нередко желание креститься возникает у людей, которые не знают православного учения в должной мере, тем не менее признают высокий нравственный авторитет Православной Церкви и хотят приобщиться к ее святыне и благодати.

Уваходжанне ў Царкву, інакш званае ўцаркаўлення, пачынаецца з сакрамэнту святога хрышчэння - першага з сямі сакрамэнтаў Касцёла. Яго называюць таксама другім (духоўным) нараджэннем.

Пятніца 4. май, 2012 21:58

Святое Таемства Вадохрышча

Нараджэнне ў вечнае жыццё

Рознымі шляхамі прыходзяць людзі да Бога. Часам гэтая сустрэча бывае вонкава нечаканай, часам яна - здабыццё, выпакутаванае або падрыхтаванае доўгім шляхам пошукаў. Зварот можа адбыцца ў любым узросце - у дзяцінстве або юнацкасці, у сталасці і старасці.

Мы і пахаваныя зь Ім хрышчэньнем у сьмерць, каб, як Хрыстос уваскрос з мёртвых славаю Айца, так і нам хадзіць у абноўленым жыцьці.

Пасланне св. апостала Паўла да Рымлянаў. Кіраўнік 6, верш 4

Увядзенне

Разными путями приходят люди к Богу. Иногда эта встреча бывает внешне неожиданной, иногда она — обретение, выстраданное или подготовленное долгим путем исканий. Обращение может произойти в любом возрасте — в детстве или юности, в зрелости и старости. Каждый человек — будь то ребенок, в котором только проснулось осознание конечности своей жизни, или прошедший уже немалый путь взрослый — задумывается о смысле человеческого существования. Многим знакомо это состояние душевного томления и беспокойства, чувство неполноты бытия. Именно в такие моменты глубокого обращения к своему внутреннему и пристального внимания к окружающему искренней душе становятся особенно ощутимы знаки присутствия Божия: Се, стою у двери и стучу. Если кто услышит голос Мой и отворит дверь, войду к нему, и буду вечерять с ним, и он со Мною (Откр. 3, 20). Господь, создавший весь мир и нас в нем, Владыка вселенной — стоит у дверей нашего сердца и ждет, когда человек отворит Ему — уверует и соединится с Ним, Подателем жизни. Так нам предлагается первый духовный дар от Бога — предощущение благодати, которой живет, дышит и укрепляется человек, уверовавший и исповедовавший, что он — Божий.

Пятніца 4. май, 2012 21:56

Падрыхтоўка да Камуніі

Кожнаму праваслаўнаму хрысьціяніну (хрышчонай у Праваслаўнай Царквы) пажадана спавядацца і прычашчацца Святых Христовых Таин 1 раз в месяц, но не реже 4-х раз в году – то есть в каждый пост (Рождественский – перед Рождеством Христовым, Великий – перед Пасхой, Петровский – перед праздником св. апостолов Петра и Павла и Успенский – перед Успением Пресвятой Богородицы). Святое Причастие необходимо человеку для освящения его души, оно дарует ему силы бороться с грехами, дарует ему здоровье душевное и телесное. Так как Тело и Кровь Христовы, преподаваемые человеку в причащении, есть величайшая святыня Православной Церкви, то перед причащением необходима особая подготовка человека, а именно:

Пятніца 4. май, 2012 21:42

Сакрамэнт прычашчэння

Значэнне сакрамэнту прычашчэння ў жыцці праваслаўнага хрысціяніна

Таинство причащения, или евхаристия (в переводе с греческого – «благодарение»), занимает главное – центральное – место в церковном богослужебном круге и в жизни Православной Церкви. Православными людьми нас делает не ношение нательного креста и даже не то, что над нами когда-то было совершено святое крещение (тем более что в наше время это не является особым подвигом; сейчас, слава Богу, можно свободно исповедовать свою веру), но православными христианами мы становимся, когда начинаем жить во Христе и участвовать в жизни Церкви, в ее таинствах.

Усе сем сакрамэнтаў маюць Боскае, а не чалавечае ўстанаўленне і згадваюцца ў Святым Пісанні. Сакрамэнт прычашчэння ўпершыню здзейснена Госпадам нашым Ісусам Хрыстом.

Пятніца 4. май, 2012 21:36

Камунія

Жыццё патрабуе харчавання для свайго падтрымання. Гасподзь даруе гэта харчаванне ў сакрамэнце прычашчэння або па-грэцку еўхарыстыі, Што значыць "падзяку". У перапрашальнай Камуніі мы есьць пад выглядам хлеба і віна Цела і Кроў Самога Госпада Ісуса Хрыста і так Бог становіцца часткай нас, а мы - часткай Яго (прычашчаемся, адным цэлым з Ім, бліжэй чым самыя родныя людзі, а праз Яго - адным целам і адной сям'ёй з усімі членамі Царквы, зараз нашымі братамі і сёстрамі.

Да Прычашчэньня Святых Хрыстовых Тайн ў сям'і рыхтуюцца загадзя. У гэтую падрыхтоўку ўваходзяць ўзмоцненая малітва, наведванне набажэнстваў, пост, добрыя справы, прымірэнне з усімі, а затым - споведзь, гэта значыць ачышчэнне сваёй сумлення ў сакрамэнце пакаяння.

Пятніца 4. май, 2012 21:02

Збіраць або каяцца?

Я думаю, што казаць бацюшкі на споведзі аб некаторых сваіх грахах - здзяйсняць яшчэ адзін грэх, таму што не ўсё можна вымавіць услых, а не спавядацца ў іх - збіраць нераскаянных грахі. Што ж рабіць?

Протаіерэй Аркадзь Крокаў: Вядома, не ўсё можна і трэба прамаўляць услых. Калі Вы сказалі якое-небудзь благое слова, то не трэба потым на споведзі казаць: "А ведаеце, бацюшка, я сказаў тое і тое". Можна проста сказаць: "Я нецэнзурна вылаяўся. Я зграшыў тым, што брыдкасловіў".

Калі Вы здзейснілі якой-небудзь цялеснай грэх, неабавязкова, зусім не трэба і шкодна апісваць яго на споведзі ва ўсіх дэталях і распавядаць, як гэта адбывалася, што Вы адчувалі, што Вы рабілі, як там гэта ўсё здзяйснялася. Гэта будзе ўжо не споведзь, вядома, а нейкая парнаграфія, так скажам.
І вядома ж, пра грахі трэба казаць з пакаяннем. Калі Вы знойдзеце пакутныя словы, то гэта не будзе здзяйсненнем граху, а будзе яго адкупленьнем. І Ваш аповяд аб дасканалым грэху з Вашых вуснаў, якія каюцца, набудзе зусім іншае, можна сказаць, адваротнае граху значэнне.

Пятніца 4. май, 2012 20:49

Анатомія пакаяння

Усё, што вы не ведаеце пра споведзі і саромеецеся спытаць ...

Под первыми весенними лучами тает грязный серый снег. Природа словно напоминает, что дни Великого поста — важнейшее время для покаянного очищения наших душ. За каждым богослужением в храме очередь на исповедь, как перед великим праздником. У аналоя много часов подряд стоит священник. По одну сторону от него — мы: тысячи судеб, литры слёз, мрачная бездна человеческой греховности. По другую — Христос: неисчерпаемый Источник любви, милосердия и всепрощения…

Пятніца 4. май, 2012 20:10

Пасланне аб споведзі

[1] Ты повелел нашему ничтожеству, отец и брат, ответить на твой вопрос: "Позволительно ли исповедовать грехи некоторым монахам, не имеющим священства?", прибавив также и сие: "потому что мы слышим, что власть вязать и решить дана одним священникам". Эти слова и душеполезные вопрошания [свидетельствуют о] твоей боголюбивой душе, пламенном желании [узнать истину] и страхе [перед Богом]. Одобряя твое стремление к добру и желание узнать о божественных и священных предметах, мы, тем не менее, не способны рассуждать и писать об этом, почему и хотели бы молчать; ведь соображать духовное с духовным (1 Кор. 2,13) -- дело бесстрастных и святых мужей, от которых мы отстоим далеко и жизнью, и словом, и добродетелями

[2] Но поскольку, как написано, близок Господь ко всем, призывающим Его в истине (Пс. 144,18), то и я, недостойный, призвав Его в истине, скажу тебе следующее не своими словами, но от самого божественного и богодухновенного Писания, не поучая [от себя], но предлагая тебе из него свидетельство о том, о чем ты спрашивал [меня]; дабы мне от обеих пропастей по благодати Божией сохранить самого себя и слушателей своих: и от сокрытия таланта, и от того, чтобы недостойно и тщеславно -- более того, [находясь] в помрачении, -- изъяснять догматы.

Пятніца 4. май, 2012 19:44

ДОСВЕД ПАБУДОВЫ Споведзь

Змест

Першая запаведзь
Аз ёсьць Гасподзь, Бог твой, ды не будуць табе бози инии хіба Мене

Другая запаведзь
Не ствары сабе куміра, і усякага падабенства, елика на небясі гора, і елика на землі нізе, і елика ў водах пад зямлёю: хай ня поклонишися ім, ні послужиши ім

Трэцяя запаведзь
Не прымаю імя Госпада Бога твайго дарэмна

Чацвёртая запаведзь
Памятай дзень суботні, купкоўцы святити яго: шэсць дний рабі і сотвориши у іх уся справы твая, у дзень жа седмый - субота Госпаду Богу твайму

Пятая запаведзь
Шануй бацьку твайго і маці тваю, ды балазе ці будзе і хай доўга жыць будзеш на зямлі

ПАДРЫХТОЎКА ДА споведдзю і Святой Прычашчэньня

Священнику часто приходится у аналоя с Крестом и Евангелием не принимать исповедь кающихся, а выслушивать речи самооправдания и осуждения ближних (родственников, сотрудников, соседей и т. д.) Происходит это отчасти из-за непонимания православными смысла таинства Исповеди, отчасти из-за томительного нежелания поговорить со своей совестью, извлечь скверну греха наружу и омыть её покаянием.

Споведзь — это не беседа о своих недостатках, сомнениях и не рассказ духовнику о своей жизни. Исповедь — это покаяние сердца, рожденное жаждой очищения от скверны греха. Мы приходим на исповедь с намерением получить прощение грехов от Господа Бога через священника. Так знай же, что исповедь твоя бывает пуста, бесплодна, недействительна и даже оскорбительна для Господа, если ты идешь на исповедь без всякой подготовки, не испытав своей совести, по стыду или другой причине скрываешь свои грехи, исповедуешься формально, холодно, механически, не имея твердого намерения исправиться.

Можа ўзнікнуць пытанне: а што такое сакрамэнт? Гэта святое дзеянне, праз якое падаюцца прасвядныя дары Святога Духа, якое здзяйсняецца святаром па ўсталяваным чыне.

У праваслаўнай Царквы такіх сакрамэнтаў сем: хрост, канфірмацыя, Пакаянне, прычашчэнне, Шлюб, Святарства, Ялееасвячэння.

Верніку чалавеку, які прыняў 1. Сакрамэнт св. Хрышчэння даецца права быць паўнапраўным членам гэтай Царквы і карыстацца на карысць іншымі св. Сакрамэнтамі і абрадамі.

У водах св. Хрышчэння абмываюцца усе грахі чалавека, але потым, калі ўпадаюць у той ці іншай грэх, ён зноў апаганьвае і душу і цела сваё. І калі ў ім няма пачуцці раскаяння, ён дубянее ў гэтай грахоўнай бруду, узняты з яе глухую сцяну адчужэння ад Бога.

Каб разбурыць гэтую сцяну, якая аддаляе нас ад Бога, Царква зноў нам падае руку дапамогі - яна прапаноўвае нам сакрамэнт пакаяння.

Section>
 

Духоўным акармленнем енісейскага казацтва | Copyright © 2012

Яндекс.Метрика